DJ SPIRIT

www.djspirit.cz

80.léta) Už jako malého kluka mne naprosto fascinovalo naše domácí gramorádio a často jsem se probíral horami vinylů. Ale ještě raději jsem kroutil jeho potenciometry a hrál si se zvuky které se draly ven, obzvláště pak při ladění dlouhých rádiových vln. Nutno podotkout, že k velké nelibosti osob, které se nacházeli v jeho doslechu.

Když jsem později začal hudbu vnímat přece jen trochu intenzivněji, tak mne naprosto fascinovaly kytarová sóla rockových kapel a dostal jsem se až k heavy metalu. Na jedné kazetě, kterou jsem si tehdy donesl domů jsem objevil úplně na jejím konci track se zvukem, ketrý mne naprosto uhranul. Neustále jsem si jej pouštěl dokola a snažil se přijít na tu záhadu, co to vlastně hraje. Syntetický hlas a zvuky které jsem nikdy předtím neslyšel ovlivnily můj hudební vkus natolik, že jsem začal pátrat po dalších podobných skladbách. To mne přivedlo k rakouskému rádiu FM4, kde toho času letěla raveová vlna. V té době rozjížděl David Albrecht pořad Clubmachine na vlnách rádia Faktor a vedle tucavých hitparádových válů s oblibou pouštěl do éteru britské klubové vypalovačky, pro které jedzil přímo do Londýna. Řekl bych, že právě tento zvuk mne ovlivnil úplně nejvíc a já zjistil že tohle je přesně moje krevní skupina.

1996) V té době jsem už začal pošilhávat po mixážním pultu a místních klubech, kde jsem se nesmělými pokusy snažil svůj oblíbený zvuk šířit dál. Nejčastěji jsem důvěru dostal v dnes již neexistujícím dačickém rock IN clubu. Tam jsem se poznal s dalšími podobně zapálenými nadšenci a založili jsme vlastní crew Inner Space Creators postupem času jsem vyměnil mixovací CD playery za vinylové desky a ovlivněm DJem Elektromajkem svůj styl nasměroval do progresivních vod a později stylu wet’n’hard. Okruh klubů, ve kterých jsme vystupovali se začal rozrůstat po celých jižních čechách a moravě.

2001) Taneční muzika mne tehdy naprosto obklopila a dění na taneční scéně bylo nejčastějším tématem konverzace. Následně přišla nabídka ke spolupráci na bulletinu Incubator, kterou jsem s nadšením přijal. Bohužel finanční náklady na provoz papírové verze Incubatoru byly neúnosné a tak jsem se pokusil o jeho pokračování na webu. A něco přes rok se ho snažil táhnout sám, což se ukázalo jako takřka nemožné.

2003) Stejný hudební vkus mne svádí dohromady s jihlavským djem Marim a zjišťuji, že jeho přístup mi maximálně vyhovuje a společně zakládáme projekt Freeak.net, webový informační portál o místní taneční scéně. Poprvé se můj mix vysílá na rádiových vlnách.

2004) Můj hudební vkus se vrací zpět k houseovějším rytmům proloženým perkusemi, vokály, důrazným kopákm, výraznou basovou linkou a všudypřítomným vrčením elektro samplů.

2006) Podobný model se snažím presentovat i dnes, jen hudební záběr se mi stále rozšiřuje a tak rovné beaty prokládám zlámanými a občas si dovolím i výlety k progressive, trance či techhouse zvuku. Čestvost, barevnost a vývoj s důrazem na příběh. Nejdůležitější však je pro mne atmosféra, komunikace a přizpůsobit svůj zvuk úrovni posluchačů tak, aby se bavili a potom se jim nažím dát i něco nového a čestvého. Jestli se mi to daří musejí posoudit jiní :)

2007) V Únoru 2008 se vzdávám vinulů a CD přehrávače. Testuji a zezačátku i docela bojuji s technologií Stanton FinalScratch 2. Dnes už s ní nemám problém a tak velmi rád využívám výhod které nabízí. Naopak pošilhávám po dalších nových DJ technologiích.

2008) Finalscratch opouštím a začínám se kamarádit s dj konzolí od
M-AUDIO Torq Xponent

Close Menu